Akademik Dürüstlük

Akademik Dürüstlük ve İntihal

Bir İELEV öğrencisi olarak, akademik dürüstlük kültürünü teşvik etmeniz beklenir. Dürüst olmayan veya haksız yollarla akademik avantaj elde etmeye yönelik her türlü girişimi akademik sahtekârlık olarak kabul ediyoruz - bu kabul edilemez.

Akademik dürüstlük nedir?

Akademik dürüstlük, eğitimde yol gösterici bir ilkedir ve başkalarının bireyler olarak bize güvenebilmesi için sorumlu bir şekilde hareket etme seçimidir. Meşru, otantik ve dürüst bilimsel çalışmanın üretiminde etik karar verme ve davranış için temel oluşturur.

Akademik dürüstlüğe neden ihtiyacımız var?

  • Hakkaniyeti sağlamak
  • Güven ve inanılırlığı sürdürmek
  • Başkalarına saygı geliştirmek

Genel Bakış

IELEV'de geçirdiğiniz süre boyunca, rutin olarak değerlendirme görevleri göndermeniz istenecektir. Bilgi ve becerilerinizi geliştirmeye yönelik ilerlemenizi değerlendirmek için bu değerlendirme görevlerini kullanırız. Eğitiminizin değeri, okulun itibarına ve akademik dürüstlük kültürüne bağlıdır.

Akademik sahtekârlık nedir?

Akademik dürüstlük kültürümüze olan bağlılığımız nedeniyle akademik sahtekarlığı ciddiye alıyoruz. Akademik sahtekârlık, daha geniş bir topluluğun okulun öğrencilerine, personeline ve mezunlarına duyduğu güveni tehdit eder.

Akademik sahtekârlık, yanıltıcı veya haksız bir şey yaparak akademik avantaj elde etmeye yönelik her türlü girişimi içerir. Bir arkadaşa veya bir grup öğrenciye haksız akademik avantaj elde etmeleri için yardım etmek de akademik olarak dürüst değildir.

Akademik sahtekarlığın biçimleri

Akademik sahtekarlıkla ilişkilendirdiğimiz bazı yaygın davranışlar şunlardır:

İntihal

Geri dönüşüm/yeniden gönderme işi
Uydurma bilgiler
Gizli anlaşma veya gayri meşru iş birliği
Sınav kopyası
Sözleşme hile ve kimliğe bürünme

İntihal

İntihal, size ait olmayan bir çalışmayı çalışmanın orijinal kaynağını belirtmeden sunmaktır. Bunu bilerek veya yanlışlıkla yapmanız fark etmez.

İntihal, orijinal materyalin yayınlandığı ortamdan bağımsız olarak, herhangi bir materyalin doğru referans olmaksızın kopyalanmasını içerebilir. Buna basılı kopya (kitaplar, dergiler, tezler vb.), elektronik kopya (internet, e-posta ekleri, e-dergiler vb.), diğer dijital formatlar (görsel-işitsel, MP3'ler vb.) ve canlı sunumlar (dersler, konuşmalar vb.) dahildir.

Örneğin, aşağıdaki durumlar intihal olarak kabul edilir:

  • fikirleri, deyimleri, paragrafları, formülleri, yöntemleri, kanıtları, programlama kodunu, diyagramları, resimleri, sanat eserlerini veya müzik notalarını nereden geldiğini doğru bir şekilde belirtmeden kopyalamak
  • yaptığınız şeyin bu olduğunu belirtmeden başka bir öğrencinin çalışmasından kopyalamak
  • kaynakçada kaynağı belirtip, ana gövdede içeriğe uygun şekilde atıfta bulunmamak,
  • diğer materyallerden alınan sözcüklerin sırasını değiştirip, orijinal fikir veya kavramı doğru referanslar olmadan korumak,
  • konuşmacıyı tanımadan bir konuşmadan veya dersten alıntı yapmak,
  • birincil kaynağı belirtmeden ikincil bir kaynaktan alıntı yapmak.

Bu, yalnızca yazılı çalışmanızda değil, örneğin sözlü sunumlarda, sanat eserlerinde veya performanslarda da intihal olarak görülebilir.

Tüm intihal eylemleri kasıtlı veya dürüst değildir. Bazı durumlarda, gerekli referansları anlamamanızdan kaynaklanabilir. Bu durumlarda, gerekli referansları öğrenme ve çalışmanızı düzeltme şansı sunulur..

İntihal, kasıtlı olarak yaptığınız veya kopyalanan veya onaylanmayan çalışmanın miktarının kendi orijinal çalışmanıza hakim olduğu durumlarda sahtekarlık olarak kabul edilecektir.

Ne intihal değil?

Aşağıdaki durumlar intihal sayılmaz:

  • fikirler veya kelimeler yaygın olarak kullanılıyor ve bunları ifade etmenin başka yolu yok
  • deney veya analiz yoluyla keşfi kendiniz yaptınız
  • sonuca varmak için başkalarının çalışmalarını ve fikirlerini birleştirdiniz ve çalışmanızın bütününde bu kaynakları kabul ettiniz.

Bitmiş çalışmayı yeniden gönderme:

Geri dönüşüm, öğretmenizin izni olmadan zaten değerlendirilmiş ve size geri bildirim verilmiş olan bir çalışmayı göndermeyi (veya yeniden göndermeyi) içerir. Daha önce tamamladığınız çalışmanın üzerine inşa etmek iyidir, ancak bir ödevin teslim tarihinden önceki son dakikada veya kendinize zaman kazanmak ve iş yükünüzü azaltmak için önceki ödevlerden kopyalayıp yapıştıramazsınız. Daha önce karşılaştığınız bilgi veya fikirlerden yararlanmak istiyorsanız, bunun nasıl yapılacağı konusunda eğitmeninizle, öğretmeninizle veya amirinizle konuşun.

Uydurma İçerik:

Fabrikasyon, deneysel veya görüşme verileri gibi araştırma odaklı değerlendirme görevleri için bilgi oluşturmayı içerir. Ayrıca, yanlış olan veya var olmayan yayınlara yapılan alıntılar dahil edilerek veri, kanıt veya fikir kaynakları icat etmeyi de içerebilir.

Bu bilgileri uydurarak, bu bilgileri düzgün bir şekilde toplamanın içerdiği öğrenme ve beceri geliştirmeden yararlanamazsınız.

Bireysel ve grup çalışmasında gizli anlaşma:

Gizli anlaşma, değerlendirilebilir çalışmanın tamamlanmasında bir veya daha fazla öğrenciyle gayri meşru iş birliğine girmeyi içerir.

Bir öğrenciyi veya öğrenci grubunu diğerlerine göre haksız yere avantajlı hale getiriyorsa iş birliği meşru (veya uygun) değildir. Bireysel bir çalışma olması amaçlanan bir makale veya rapor yazmak için bir arkadaş veya arkadaş grubuyla çalışmayı içerebilir. Sınav veya test sorularını ve cevaplarını diğer öğrencilerle paylaşmanın yanı sıra raporlar ve denemeler gibi yazılı ödevleri de içerebilir.

Diğer öğrencilerle çalışma şeklinizin meşru olup olmadığından emin değilseniz, önce kendinize şunu sormalısınız: "Bunu öğretmenime anlatmak istiyor muyum?" Bu soruya cevabınız "hayır" ise, muhtemelen akademik olarak dürüst bir şekilde iş birliği yapmıyorsunuzdur.

Sınav kopyası:

Sınavda kopya çekmek, aşağıdakileri içerebilecek bir dizi farklı davranışı içerir:

  • kollarınıza, bacaklarınıza veya vücudunuzun başka bir yerine kopya notları yazmak
  • kopya notları, ders kitapları veya onaylanmamış hesap makineleri gibi yasaklanmış materyalleri sınava sokmak
  • sınav sırasında başka bir öğrenciyle iletişim kurmaya veya ondan kopya çekmeye çalışmak
  • devam ederken sınavla ilgili bilgilere erişmek için akıllı telefon veya akıllı saat gibi elektronik cihazların kullanılması
  • devam etmekte olan bir sınavı sınav yeri dışında başka biriyle tartışmak
  • gizli sınav kağıtlarının sınav yerinden çıkarılması.

İntihal kontrolü:

İELEV, öğrenci çalışmalarının dürüstlüğünü korumak için çeşitli yöntemler kullanır. Ana kaynaklardan biri, bir öğrencinin yazılı çalışmasının benzerlik yüzdesini kontrol eden Turnitin'dir.

Turnitin, ManageBac ile entegredir, böylece öğrenci çalışmasının orijinalliği IB programına başlamadan önce ve sonra da kontrol edilir.

Dürüstlüğü Teşvik Etmek:

İyi yapılandırılmış okul politikalarıyla İELEV, öğrencilere otantik ve orijinal bireysel ve grup çalışması üretmekten sorumlu olduklarını, kaynaklara, başkalarının çalışmalarına ve fikirlerine nasıl atıfta bulunacaklarını ve kabul edeceklerini, bilgileri sorumlu bir şekilde nasıl kullanacaklarını öğreterek etik bir kültür oluşturmayı amaçlar.

Her yılın başında öğrencilere, İELEV'in bu konudaki beklentilerini özetleyen bir akademik dürüstlük politikası verilir. Politika hem öğrenci hem de ebeveynleri veya velileri tarafından imzalanmalıdır.

Akademik olarak dürüst olmamanın sonuçları:

Sözlü uyarı: Öğrencilerden herhangi bir suistimal eyleminin nedenlerini açıklamalarının istenmesi, suiistimalin farkına varmalarının sağlanması, velinin de bilgilendirilmesi ve sürece dahil edilmesi.

Yazılı uyarı: İkinci suistimal suç olarak kabul edilir ve öğrenciye yasal olarak yazılı uyarı verilir ve bu uyarı veli ile de paylaşılır.

Askıya alma: Öğrenci, tekrarlanan görevi kötüye kullanma nedeniyle askıya alınır. Uzaklaştırmanın ne kadar süreceğini okul yönetimi belirler ve velilere bildirir.

Okuldan Çıkarma: Öğrenci davranışlarında herhangi bir değişiklik göstermez ve aynı davranışı tekrarlarsa, disiplin kurulu öğrencinin okuldan uzaklaştırılması için işlem yapar.

Akademik Dürüstlüğü korumak:

İELEV, her akademik yılın başında Turnitin şirketini öğretmenlere Turnitin kullanımı hakkında bir seminer vermeye davet eder. Seminerde, yeni öğretmenler Turnitin hakkında bilgi sahibi olur ve deneyimli uygulayıcılara, öğrencilerin intihal kontrol yazılımlarını aşarak sistemi nasıl kandırmaya çalışabilecekleri hakkında bilgi verilir.

2022 itibariyle İELEV, okul kütüphanecisi ile akademik bütünlük hakkında bir dizi öğrenci dersi başlattı.

İnceleme süreci:

İntihal kontrol yazılımındaki son güncellemelere ve akademik dürüstlükle ilgili konularda İELEV öğrencilerinin algılanan ihtiyaçlarına dayalı olarak, bu politika her üç yılda bir gözden geçirilecektir.