Ebeveyn veya Yasal Vasi ve Öğrenci Şikayet Prosedürü

Prosedürün Amacı

Bu prosedür, okul topluluğuna, okul veya İELEV'in sunduğu hizmetlerle ilgili şikayetlerini veya endişelerini dile getirme fırsatı sağlamak için tasarlanmıştır.

Bu prosedür, olağanüstü durumlar olmadığı sürece isimsiz kaygıların veya şikayetlerin soruşturulmasını önüne geçmektedir.

Kapsamlı bir soruşturmaya izin vermek için endişeler veya şikayetler mümkün olan en kısa sürede okulun dikkatine sunulmalıdır. Genel olarak, iddia edilen olaydan üç aydan fazla bir süre sonra yapılan bir şikayet dikkate alınmayacaktır. Okul topluluğu üyelerimizin, okul tarafından alınan IB programı kararlarına karşı itirazlarını sürdürme hakları vardır. Bu belge, okul topluluğuna endişelerini iletmek için belirli adımları izlemeleri konusunda rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.

Prosedürün Aşamaları

İlk aşama

Okulumuzda öğrenci işleri ve veli iletişim ofisleri bulunmaktadır. Bu bürolar görevlerinin bir parçası olarak, velilerden veya öğrencilerden gelen endişe ve şikayetleri ilgili kişilere iletmek ve çözüme ulaşma sürecinde destek sağlamakla ilgilidir.

İlgili personel ile doğrudan iletişim tercih edilir. Yukarıda belirtilen ofisler aracılığıyla talep edilen bir randevu ile e-posta, telefon veya şahsen yapılabilir. Çoğu şikayetin bu ilk aşamada ele alınacağı tahmin edilmektedir, çünkü birçok konu bilginin mevcudiyeti ile kolayca açıklığa kavuşturulabilir veya ele alınabilir.

Herhangi bir önemli sorun varsa, doğrudan okul müdürüyle (veya şikayet kurumun organizasyonu veya MEB gereklilikleriyle ilgiliyse Müdürle) konuşmak makul bir seçenek olacaktır.

Öğrencilerimizin şikayetleri varsa, IB koordinatörümüz onların sorunlarını giderir veya idari çözümler için okul müdürüne yönlendirir. Diploma programı söz konusu olduğunda, öğrencilere MyIB'nin aday web sitesinde ilerlemeleri için aday hesapları verilir. Öğrenciler web sitesini nasıl kullanacakları konusunda bilgilendirilir.

Kiminle iletişime geçeceğinizden emin değilseniz, lütfen yukarıda belirtilen ofislerden rehberlik isteyin.

İkinci Aşama

Endişeniz veya şikayetiniz ilk aşamada ele alınmazsa, resmi bir e-posta yazıp uygun bir sürecin yürütülmesinden sorumlu olacak okul müdürüne gönderme seçeneğiniz vardır. Şikâyetiniz, kurumun teşkilatına veya MEB ile ilgili konulara ilişkin ise müdüre yönlendirilmelidir.

Tanıkların isimleri, olayların tarih ve saatleri ve ilgili belgelerin kopyaları gibi soruşturmaya yardımcı olabilecek bilgileri e-postanıza ekleyin. Endişenizi gidermek için okulun atmasını istediğiniz adımların kısa bir açıklamasını sunmanız çok önemlidir. Bu olmadan, ilerlemek çok daha zordur.

Okul müdüründen (veya müdürden) endişelerinizi dile getirebileceğiniz ve resmi olmayan bir çözüm olasılığını araştırabileceğiniz bir toplantı daveti alabilirsiniz. Bu teklifi kabul ederseniz, endişelerinizin ayrıntılarını iletmenize yardımcı olması için bir kişiyi yanınızda getirebilirsiniz.

Okul müdürünün endişenizi duyacağı ve bir çözüm (veya müdür) bulacağı düşünülebilir. Değilse, uygun protokol kullanılarak durumun kapsamlı bir şekilde araştırılması için planlar yapılacaktır. Her halükarda, okulun resmi şikayetinizi almasından sonraki beş gün içinde okulun planları hakkında yazılı olarak bilgilendirilmeniz gerekir. Öngörülen zaman çerçevesi bu iletişime dahil edilmelidir.

Herhangi bir süreç mümkün olan en kısa sürede başlayacak ve bittiğinde, bulgularının yazılı bir raporunu alacaksınız.

Danışma Kurulundan (her paydaştan bir temsilci; aile konseyi üyesi, öğrenci konseyi üyesi, öğretmenler konseyi üyesi ve pedagojik liderlik ekibinin bir üyesi) kullanılan prosedürü incelemesini isteme seçeneğiniz vardır. Sürecin nasıl ele alındığından memnun değilseniz, şikayeti ele almak için okul tarafından. Kararın öğrenilmesinden sonraki 10 okul günü içinde, böyle bir talep, Okul Müdürünün sekreterine yazılı olarak yapılmalı ve bu talep, görünür usul ihlallerini özetleyen bir açıklama içermelidir. Aşağıda özetlenen sürece bağlı kalacağız.

Öğrenciler, okul müdüründen randevu talep eder ve taleplerini ya doğrudan ya da öğrenci konseyi temsilcileri aracılığıyla yürütürler. Öğrenci konseyi okul yönetimi ile düzenli olarak toplanır. Endişelerini doğrudan IBO ile ilgili olmak kaydıyla, şikayetlerini ve endişelerini, prosedürler hakkında da bilgilendirildikleri IBO aday hesaplarından veya support@ibo.org adresine e-posta göndererek doğrudan iletebilirler.

İnceleme Aşaması

Danışma Kurulu'nun tüm üyelerinden oluşan bir panel, kurum tarafından kullanılan herhangi bir prosedürü değerlendirecektir. Genellikle bu, talebinizi aldıktan sonraki 10 okul günü içinde gerçekleşir.

İncelemeler yazılı yorumlar dikkate alınarak yapılacaktır.